Zoek en boek Mijn favorieten
Mobiel menu openklappen

Zoek hier in Rivierenland

Generic filters
Exact matches only

Algemene boekingsvoorwaarden van Bureau Toerisme 

Via onze website www.uitinderegio.travelbase.nl nl kun je verschillende accommodaties en activiteiten / arrangementen in Rivierenland reserveren. Bureau Toerisme bemiddelt bij de totstandkoming van de reisovereenkomst tussen jou en de gastheer of ondernemer. De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Laatste update: maart 2023

Voetnoot: Uit in de regio is een uiting van Stichting Bureau Toerisme

Via de website www.uitinderegio.travelbase.nl van Stichting Bureau Toerisme kunt u accommodaties en aanvullende activiteiten in Rivierenland reserveren. Maakt u via onze website een boeking, dan zal de gastheer – de eigenaar of beheerder van het (vakantie)verblijf – de accommodatie ter beschikking stellen. Via de website kunt u gebruik maken van het Online Reserveringssysteem, Travelbase. Stichting Bureau Toerisme bemiddelt daarmee bij de totstandkoming van een reisovereenkomst tussen u en de gastheer. De gastheer – de feitelijke aanbieder van de accommodatie of het (vakantie)verblijf – is altijd degene die de door u gereserveerde accommodatie ter beschikking stelt Stichting Bureau is ingeschreven in het register van Kamer van Koophandel onder nummer 11058334.

Natuurlijk kunt u ons bereiken via onze website www.uitinderegio.travelbase.nl.

U kunt ons ook vinden via deze gegevens:

Bureau Toerisme

De Vlasman 5

6669 ND Dodewaard

KvK: 11058334

BTW-nummer: NL812870074/b01

E-mail: boekingen@bureautoerisme.nl

2. Accommodaties in Rivierenland

Als u via het boekingssysteem op onze website een reservering maakt voor een verblijf in Rivierenland, kunt u kiezen uit verschillende accommodaties zoals hotels, vakantiehuisjes, groepsaccommodaties, kamperen en bed & breakfasts (B&B’s).

Hotel

Welke maaltijden zijn inbegrepen?

– Logies zonder ontbijt: ontbijt is niet inbegrepen.

– Logies met ontbijt: ontbijt is inbegrepen vanaf de dag na aankomst t/m de vertrekdag.

– Halfpension: diner op de aankomstdag t/m ontbijt op de vertrekdag.

Reist u alleen, dan moet u er rekening mee houden dat bij verblijf op een tweepersoonskamer wellicht een toeslag geldt.

Nog gemakkelijker boeken: zonder aanbetaling of creditcard garantie. Dit kan bij een aantal hotels.

Vakantiehuisje

Op de website vindt u vakantiehuisjes op parken en bij particulieren. Ook veel vakantiehuisjes op vakantieparken zijn particulier bezit. Dit betekent dat ze verschillend ingericht kunnen zijn, afwijkend van de foto. De vakantiehuisjes behoren echter in principe tot dezelfde klasse en zijn van gelijke kwaliteit. Bij de gegevens van het vakantiehuisje vindt u ook wat wel en wat niet is inbegrepen en informatie over aankomsttijd, wisseldag, ligging, kortingen e.d.

Groepsaccommodatie

De groepsaccommodaties zijn verschillend van grootte en aanbod. Veelal geschikt voor groepen, zoals: scholen, bedrijfsuitjes e.d. Bij de gegevens van de groepsaccommodatie staat beschreven wat precies geboden wordt en hoeveel het maximaal aantal personen is dat in de groepsaccommodatie kan verblijven.

Kamperen

Het gaat meestal om een kampeerplaats die u kunt boeken, meestal gelegen op een camping. De campings zijn verschillend van grootte en aanbod. Bij de gegevens van de camping staat omschreven welke faciliteiten geboden worden en of er bijvoorbeeld activiteiten worden georganiseerd. Er zijn sanitaire voorzieningen aanwezig voor algemeen gebruik en daarnaast bieden sommige campings sanitaire voorzieningen op de (eigen) kampeerplaats.

Bed & breakfast

Als u kiest voor een bed & breakfast accommodatie, dan kiest u in de meeste gevallen voor een verblijf in het huis van een particulier. Vaak gebruikt u het sanitair gezamenlijk met de eventuele andere gasten dan wel met de eigenaar. Bij dit soort accommodaties heeft u dus veel contact met de gastheer. Het ontbijt is niet altijd inbegrepen. In de tekst kunt u lezen of de kamer inclusief ontbijt is, of het ontbijt apart (tegen betaling) te bestellen is of dat er geen ontbijt geserveerd wordt. Soms zijn er mogelijkheden om koffie/thee te zetten of is er bijvoorbeeld een (kleine) koelkast aanwezig. Bij de gegevens van de bed & breakfast staat dit omschreven.

3. Huisdieren

Het is niet in alle accommodaties toegestaan om huisdieren mee te nemen. U dient altijd bij de boeking door te geven of u uw huisdier wilt meenemen. Meestal gelden de volgende voorwaarden:

– u dient zelf voor een mand of kleed te zorgen voor het verblijf van uw huisdier.

– in een eetzaal (van bijvoorbeeld een hotel) worden geen huisdieren toegelaten.

– huisdieren mogen nooit alleen in de accommodatie achtergelaten worden.

– de meeste gastheren vragen voor het verblijf van uw huisdieren een vergoeding.

– als een huisdier wordt toegestaan in de accommodatie geldt vaak een maximum aantal huisdieren, dit wordt omschreven in de tekst van de accommodatie.

4. Informatie op www.uitinderegio.travelbase.nl

We doen ons best u juist te informeren, maar het kan voorkomen dat informatie op onze website per ongeluk onjuist is. Foto’s en overige informatie kunnen onbedoeld een onjuist beeld scheppen. Zodra wij dat merken, zullen we de informatie verbeteren. Eventuele tips ontvangen wij dan ook graag via boekingen@uitinderegio.nl De definitieve vertrek- en aankomsttijden worden altijd in uw boekingsbevestiging gemeld.

5. Beoordelingen

Op onze website vindt u beoordelingen (reviews) van andere gasten over de accommodaties. Deze beoordelingen zijn altijd van gasten die zelf ook in de accommodatie verbleven en het zijn persoonlijke ervaringen. Stichting Bureau Toerisme is niet aansprakelijk voor de inhoud van de beoordelingen. Mocht u een beoordeling niet gepast vinden, dan kunt u dit altijd aan ons laten weten. Neemt u contact met ons op via e-mail: boekingen@bureautoerisme.nl.

6. Boeking en uw gegevens

Zodra u via onze website een reservering maakt voor een accommodatie in een bepaalde periode met de daarbij vermelde prijs, is er sprake van een boeking: een reisovereenkomst tussen u en de gastheer. U ontvangt direct een bevestiging van uw boeking via email. Deze bevestiging is uw boekingsbevestiging. In het boekingsproces vragen we om uw gegevens en die van uw medegasten. We vertrouwen erop dat deze gegevens juist zijn. U bent aansprakelijk voor de verplichtingen die volgen uit de reisovereenkomst, uw (mede)gasten zijn dat ieder voor hun eigen deel. We gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Uw persoonsgegevens die u doorgeeft tijdens het boekingsproces verwerken we conform Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ons privacy statement. Bij een boeking geven wij uw persoonsgegevens door aan de gastheer. Wij vragen ook de gastheer zorgvuldig met uw persoonsgegevens om te gaan.

7. Reissom en overige kosten

De geldende prijzen voor gebruik van de accommodatie, aanvullende activiteiten of een arrangement worden vermeld op de website. Prijzen kunnen veranderen maar worden up to date gehouden op de site. De kosten voor toeslagen, opties en extra’s worden in het boekingsproces vermeld.

Reserveringskosten

De reserveringskosten bedragen € 9,95 per boeking.

Toeristenbelasting

De Gemeenten in Rivierenland berekenen per overnachting een bedrag aan toeristenbelasting. Dit bedrag varieert per gemeente. De toeristenbelasting wordt apart vermeld en betaalt u als onderdeel van de totale reissom aan Bureau Toerisme.

8. Kortingen

Mogelijke kortingen worden getoond tijdens het boekingsproces. Het is niet mogelijk om kortingen te combineren. In het boekingsproces wordt automatisch één korting geselecteerd, dat is de korting die het meeste voordeel voor u biedt. Als er een lastminute of vroegboekkorting geldt, wordt er geen andere korting berekend.

9. Betaling

U garandeert uw boeking met een aanbetaling van de boeking aan Bureau Toerisme. De aanbetaling bedraagt 30% van de reissom, reserveringskosten, eventuele bijbestelde artikelen, annuleringsverzekering.

Indien de boeking gelijk of korter dan 6 weken voor aankomstdatum wordt gemaakt, wordt die boeking door u gegarandeerd door middel van betaling van de gehele verschuldigde som op het moment dat de boeking gemaakt wordt van de gehele verschuldigde som voor de boeking aan Bureau Toerisme (reissom plus reserveringskosten, eventuele bijbestelde artikelen, annuleringsverzekering);

U dient de resterende 70% van de reissom uiterlijk 6 weken voor aankomst te voldoen aan Bureau Toerisme.

Nadat de volledige reissom door u betaald is, ontvangt u een betaalbewijs van Bureau Toerisme via e-mail met een vermelding dat de verschuldigde reissom is voldaan.

10. Geen herroeping – iemand anders in uw plaats?

Nadat u als hoofdboeker of hoofdgast akkoord bent gegaan met deze voorwaarden en de boekingsgegevens definitief heeft gemaakt, krijgt u op uw scherm een melding dat de boeking definitief is, daarmee is de overeenkomst via onze website online tot stand gekomen. Stichting Bureau Toerisme verstuurt direct na de boeking per e-mail een bevestiging naar de hoofdgast. De bevestiging wordt geacht de hoofdboeker te hebben bereikt, wanneer deze er kennis van heeft kunnen nemen, dan wel wanneer hij of zij redelijkerwijze geacht kan worden er kennis van te hebben kunnen nemen. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via onze website maakt definitief zijn. De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´koop op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op de reisovereenkomst die u via onze site boekt.

U kunt uw boeking wel overdragen aan een ander. Die ander komt dan in uw plaats.

Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:

a. De ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden, waaronder de betalingsverplichtingen;

b. Het verzoek dient u 7 dagen voorafgaand aan vertrek in, zodat alle formaliteiten nog in orde kunnen worden gemaakt;

c. De betrokken gastheer geeft zijn akkoord. De betrokken gastheer kan een vergoeding verlangen voor de eventuele extra kosten verbonden aan de wijziging door de indeplaatsstelling.

11. Annuleren

U kunt de reisovereenkomst met de gastheer annuleren. U bent dan de volgende annuleringskosten verschuldigd:

In geval van vakantiehuizen (zoals. bungalow, chalet, stacaravan, appartement et cetera):

– bij annulering tot 42 dagen vóór de dag van aankomst: 30% van de huursom;

– bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag vóór de dag van aankomst: 60% van de huursom;

– bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de dag van aankomst: 90% van de huursom;

– bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle huursom.

In geval van hotelaccommodatie of bed & breakfast of kampeerplaats:

– bij annulering tot 42 dagen vóór de dag van aankomst: 15% van de huursom;

– bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag vóór de dag van aankomst: 30% van de huursom;

– bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 7e dag vóór de dag van aankomst: 60% van de huursom;

– bij annulering vanaf de 7e dag (inclusief) tot de dag van aankomst: 75% van de huursom;

– bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle huursom.

Daarnaast bent u de reserveringskosten en de premie van eventuele verzekeringen verschuldigd. Wordt een reisovereenkomst geannuleerd die voor meerdere gasten is geboekt, dan dienen annuleringskosten voor alle gasten te worden betaald. Bij sommige onderdelen van arrangementen kunnen afwijkende annuleringsvoorwaarden gelden.

De annuleringskosten van een op uw verzoek omgeboekte reisovereenkomst zijn minimaal gebaseerd op het kostenpercentage geldig op datum van omboeking van de originele reisovereenkomst.

Kosteloos annuleren

Sommige accommodaties bieden ‘flexibel annuleren’ aan. Dat betekent dat u deze accommodatie tot een bepaald aantal dagen voor uw aankomstdatum kosteloos kunt annuleren. Dit blijkt uit de presentatie op onze website en wordt op uw boekingsbevestiging vermeld.

Wilt u annuleren? U kunt dit zelf doen door in te loggen in uw ’Mijn Uitinderegio’. Als dag van annulering geldt de datum waarop u uw annulering invoert. Mocht het niet lukken dan ontvangen wij graag een mail op boekingen@bureautoerisme.nl

12. Uw reisovereenkomst wijzigen

Heeft u een accommodatie geboekt en wilt u in uw reservering wijzigingen aanbrengen? Soms is dat mogelijk.

Let op, aan wijzigingen kunnen kosten verbonden zijn. Wijzigingsverzoeken aan Bureau Toerisme worden voorgelegd aan de gastheer. De gastheer bepaalt of wijziging mogelijk is. Bureau Toerisme laat dat zo snel mogelijk aan u weten. Is wijziging niet mogelijk, dan bepaalt u zelf of u vasthoudt aan uw boeking of deze annuleert. Indien een keuze uitblijft of indien u niet tijdig reageert, wordt de overeenkomst conform de oorspronkelijke boeking uitgevoerd en blijft u de daarvoor verschuldigde kosten verschuldigd. Bureau Toerisme rekent een bedrag van € 9,95 euro voor wijzigingskosten. Natuurlijk kunt u wel altijd annuleren.

13. Wijzigingen door de gastheer

De gastheer kan de reisovereenkomst wijzigen wegens gewichtige omstandigheden. Dit zijn omstandigheden waardoor van de gastheer in redelijkheid niet kan worden verwacht dat hij uitvoering kan geven aan de reisovereenkomst. Zodra deze omstandigheden zich voordoen, moet de gastheer u binnen 48 uur (2 werkdagen) een alternatief gelijkwaardig aanbod voorleggen zonder verdere kosten. Deze verplichting geldt niet indien de oorzaak van de wijziging aan de gast(en) is toe te rekenen.

Het vervangende alternatieve aanbod houdt rekening met:

1) de situering van de accommodatie in de plaats van bestemming;

2) de aard en klasse van de accommodatie;

3) de faciliteiten die de accommodatie verder biedt.

4) de samenstelling van het reisgezelschap;

5) de bij de gastheer bekende en door hem schriftelijk bevestigde bijzondere eigenschappen van de betrokken gast(en);

6) bij de aanmelding bekend gemaakte en daarbij vastgelegde persoonlijke omstandigheden, die door de gast(en) van wezenlijk belang zijn opgegeven.

Wanneer u gebruik wil maken van het alternatieve aanbod, laat u dit binnen 3 werkdagen weten aan de gastheer. Wenst u geen gebruik te maken van het alternatieve aanbod, dan laat u binnen 3 werkdagen weten dat u afziet van het aanbod en de reisovereenkomst ontbindt.

Stichting Bureau Toerisme zal dan het door u betaalde bedrag aan huursom namens de gastheer terugbetalen, tenzij de gastheer u zelf terug betaalt.

14. Verplichtingen van uw gastheer

Uw gastheer is in bezit van alle benodigde vergunningen en heeft de nodige verzekering(en) afgesloten die dekking bieden tegen schade veroorzaakt door brand, overstroming, storm en ieder ander van buitenkomend onheil en tegen wettelijke aansprakelijkheid. Uw gastheer is verplicht de reisovereenkomst uit te voeren overeenkomstig de informatie op de website en zoals vermeld in de boekingsbevestiging, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen tussen u en de gastheer. Eventuele schade in verband met derving van reisgenot die direct toerekenbaar is aan uw gastheer wegens een tekortkoming in de nakoming van de reisovereenkomst, zal uw gastheer vergoeden. Het maximale bedrag aan schadevergoeding waar u uw gastheer aan kunt houden is de door u betaalde huursom. U ontvangt geen schadevergoeding indien de schade niet aan uw gastheer is te wijten, of aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat:

a. u zelf verantwoordelijk bent voor de ontstane schade;

b. onvoorziene omstandigheden voor de gastheer of een derde die bij de uitvoering van de reisovereenkomst is betrokken;

c. overmacht zoals bedoeld in de wet.

15. Beperking aansprakelijkheid

Voor persoons- of zaakschade en overige schade voortvloeiend uit of samenhangend met een overeenkomst met gastheer is de aansprakelijkheid van de gastheer altijd beperkt c.q. uitgesloten overeenkomstig de ter zake geldende internationale verdragen.

De gastheer aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een annuleringskostenverzekering. De gast zal de accommodatie voor eigen risico gebruiken. De gastheer is niet aansprakelijk voor niet voorziene overlast door activiteiten in de nabijheid van de accommodatie en evenmin voor geluidsoverlast door verkeer, dieren of vanuit gebouwen of terreinen. Onverminderd het overig bepaalde in deze voorwaarden is de aansprakelijkheid van de gastheer voor andere schade dan veroorzaakt door dood of letsel van de gast beperkt tot ten hoogste driemaal de huursom tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de gastheer. In dat geval is zijn aansprakelijkheid onbeperkt. De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid van de gastheer gelden ook ten behoeve van werknemers van de gastheer, Stichting Bureau Toerisme en betrokken dienstverleners, alsmede hun personeel, tenzij verdrag of wet dit uitsluit.

De hiervoor genoemde beperking van aansprakelijkheid geldt in gelijke mate ten aanzien van de gastheer, de fietsverhuurder, alle aanvullende bijgeboekte activiteiten en/of Stichting Bureau Toerisme voor schade voortvloeiend uit een door bemiddeling van Stichting Bureau Toerisme gesloten overeenkomst van fietsverhuur en/of het kopen van aanvullende producten. De aansprakelijkheid voor deze schade is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald doch met een maximum per aanspraak van € 500.

16. Uw verplichtingen

U zult de aanwijzingen van de gastheer tijdens het verblijf in de accommodatie opvolgen. Bij aanvang van uw verblijf verkeert de accommodatie in goede staat. Mocht dit niet het geval zijn dan dient u dit direct te melden bij uw gastheer. De gast zal de accommodatie netjes gebruiken en in goede staat achterlaten. De gast zal de accommodatie alleen gebruiken voor vakantieverblijf, niet doorverhuren aan derden en niet permanent bewonen. De gast zal zich houden aan het maximaal aantal personen dat voor de accommodatie geldt.

De gast is aansprakelijk voor de schade die tijdens uw verblijf aan of in de accommodatie ontstaat. De gastheer kan een borgsom van u verlangen. Indien u en/of uw (mede)gasten zich misdragen tijdens het verblijf in de accommodatie, kan de gastheer uw verblijf per direct beëindigen. U blijft verantwoordelijk voor de kosten voor verblijf in de accommodatie en u bent aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van uw wangedrag of dat van uw (mede)gasten. U dient in het bezit te zijn van de juiste bescheiden, waaronder een identificatiebewijs zoals een paspoort of rijbewijs.

17. Klachten

Op de reisovereenkomst en overige overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing. We vinden het vervelend als u niet tevreden bent. Heeft u klachten over de accommodatie? Laat u dat dan zo spoedig mogelijk weten aan uw gastheer, het liefst nog tijdens uw verblijf. Uw gastheer zal uw klachten in behandeling nemen en samen met u zoeken naar een geschikte oplossing. Lukt het niet om samen met de gastheer tot een oplossing te komen, laat het aan ons weten binnen twee weken na thuiskomst. We proberen dan samen met u een oplossing te bereiken. Van geschillen die niet kunnen worden opgelost is de rechtbank Gelderland, locatie Arnhem bevoegd kennis te nemen.

U kunt uw klacht aan ons doorgeven via de website, of via de welkom-thuis e-mail die u van ons ontvangt. U kunt ons ook bereiken via boekingen@bureautoerisme.nl. Heeft u klachten over onze website of het boekingsproces, laat het ons zo snel mogelijk weten. We helpen u graag. U bent daarmee verzekerd van snel antwoord.

18. Ticketshopvoorwaarden  

Koopt u in onze webshop tickets voor een evenement of locatie, bijvoorbeeld voor rondleidingen, musea, concerten, lezingen, excursies, rondritten of workshops, dan geldt in afwijking en aanvulling op onze webshopvoorwaarden het volgende:

Tickets kopen  

Via onze website kunt u rechtstreeks bij de ticketverkoper een ticket kopen voor toegang tot een evenement of locatie. Bureau Toerisme vervult een bemiddelende rol en wordt geen partij bij die overeenkomst. De webshopvoorwaarden en deze aanvullende voorwaarden zijn van toepassing. Indien tijdens het evenement één overnachting is inbegrepen (of meer), zijn de Algemene Boekingsvoorwaarden eveneens van toepassing.

Tickets ontvangen  

Na afronding van het bestelproces en uw betaling op de website, ontvangt u de tickets voor de datum van uw keuze via email.

Ticket  

U dient eventuele onjuistheden van de gegevens op de toegangskaart direct te melden bij Stichting Bureau Toerisme. Stichting Bureau Toerisme is niet aansprakelijk te stellen voor enigerlei vorm van letsel of schade ten gevolge van onjuiste vermelding van gegevens op het ticket of voor letsel aan deelnemer(s) of derden of schade aan de eigendommen van de deelnemer(s) of derden, voorgevallen voor, tijdens of na een activiteit, excursie of evenement, waarvoor het entreebewijs bij of via Bureau Toerisme is verkregen.

Toegang  

Op vertoon van het ticket heeft u toegang tot het evenement of de locatie van de ticketverkoper. Indien voor doorgang van het evenement een voorwaarde geldt, zoals een minimaal aantal deelnemers of bepaalde weersomstandigheden, zal de ticketverkoper minimaal 48 uur voorafgaand aan het evenement aan u laten weten of het evenement door gaat. Gaat het evenement niet door, dan ontvangt u een tegoedbon voor deelname of toegang tot het evenement op een andere datum of u ontvangt uw geld terug. Een ander in uw plaats? Via onze website koopt u een ticket voor een bepaalde datum van uw keuze. Heeft u zich bedacht? U kunt niet annuleren en er geldt geen wettelijke bedenktermijn. U kunt uw tickets wel altijd overdragen aan een ander. Die ander komt dan in uw plaats. De ticketverkoper zal die ander toegang verlenen tot zijn evenement of locatie op vertoon van het ticket.

19. Over Uitinderegio.travelbase.nl

Uitinderegio.travelbase.nl is een activiteit van Stichting Bureau Toerisme.

Sinds 2004 zet Bureau Toerisme zich in om de vrijetijdssector in de regio te ondersteunen en verder te laten groeien. Met een gedreven en professioneel team en een zorgvuldig opgebouwd netwerk van waardevolle partners dragen wij bij aan de ambities van overheden, ondernemers en organisaties.

Rivierenland is met zijn karakteristieke streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal een prachtig gebied voor recreatie. In de afgelopen jaren hebben diverse betrokken partijen al vele stappen gezet voor het uitbouwen van de vrijetijdssector in onze regio.

Zoekenboekuitinderegio.nl draagt bij aan het transparant aanbieden en vereenvoudigen van het boeken van locaties en arrangementen. We verwelkomen u graag.

Vragen?  

Heeft u vragen, u kunt altijd contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken via info@bureautoerisme.nl

Dodewaard, maart 2023